donderdag 28 juni 2012

Dag 1: Nijmegen - Lyon

Op donderdag 28 juni 2012 zijn we vanaf Schiphol vertrokken voor een rondreis door Frankrijk. In de loop der jaren hebben we de incheckprocedure steeds meer zien veranderen. Het elektronisch inchecken vooraf en het uitprinten van de instapkaarten kenden we al. Dit jaar moesten we voor het eerst ook zelf onze koffers labelen en in een kast zetten.
In tegenstelling tot onze vorige reis naar Schotland is alles goed verlopen en konden we in Lyon met beide koffers naar het autoverhuurbedrijf.
We hebben in Frankrijk de hieronder afgebeelde route afgelegd.

S = Lyon
B = Cascades hu Hérisson
C = Chamonix (Mont Blanc)
D = Nationaal park Les Écrins
E = Lac d’ Allos
F = Trigance (Gorges du Verdon)
G = Arles
P = Gouffre de Padirac
Q = Puy-de-Dôme
R = Cordelle

Vanaf het vliegveld zijn we naar ons eerste hotel gereden in het centrum van Lyon. Ons hotel in Lyon lag vlakbij het treinstation Gare de Perrache.

Gare de Perrache

We zijn begonnen met een drankje op één van de terrasjes van Place Carnot.

03 Place Carnot Place Carnot

Ondanks de ligging naast het grote TGV-station was het relatief rustig in het parkje en het was dan ook een prima plek om even bij te komen van de reis die al vroeg die dag was begonnen. Om half zes hadden we in Nijmegen de trein richting Schiphol genomen. Achteraf bleken we daarmee geluk te hebben gehad. Kort na onze aankomst op Schiphol heeft het treinverkeer uren stilgelegen en hebben veel mensen hun vlucht gemist.